17 Şubat 2011 Perşembe

Teralab - İletken Cam

Teralab - İletken Cam

Deneyler Menü Teralab Ana Menü

Iletken CamBu deneyde Pratik Elektronik dergisinin Kasım 1969 sayısında yer aldı F. J Stone tarafından bir makale esinlenilmiştir.
saydam iletken cam durumu elektro-optik cihazlar, özellikle de bazı ilginç deneyler mümkün yapmalıdır. Tüm gereken bir sıcak levha, bazı sıradan pencere camı, cam kesici ve bazı kalay klorür tozdur. Ben yerel bir kimyager ile kalay klorür tozu 250g aldı. çok higroskopik çünkü kalay klorür toz hava almayan bir şişede saklanmalıdır (su emer) ve bir sonuç topaklar katı içine form eğilimi.
Bu deney de uzak gıda ve gıda hazırlama alanları arasında yapılmıştır olması önemlidir. Kalay klorür zararlı olduğunu ve kalay zehirlenmesine neden olabilir kalay içerir. Buharı teneffüs edilmemesi gerekir. sıcak levha bu deney için kullanılan edildikten sonra, o gıda pişirme için kullanılmamalıdır. yanıklara neden olabilir ya da bir yangın başlatmak yüksek sıcaklıklarda bariz tehlike de var.
İlk, cam iletken temizlenmesi gerekir yapılacak. Bir hafif aşındırıcı olduğu için ilk diş macunu ile temizleyiniz. Daha sonra sonra izopropil alkol ve distile su, sıcak sabunlu su ile yıkayın. Sonunda sıcak hava ile kurulayın.
Ben normal bir elektrikli pişirme sıcak plaka üzerinde alüminyum dikdörtgen bir levha yer. Bu 1500W bir Kriter tipi 0318 olduğunu. Türü özellikle önemli değil, ama 400C çevresinde kadar almak gerekiyor. Ben cam ve daha eşit ısıtılır ve böylece hala sıcakken pense büyük bir çifti ile kapalı kaldırdı olabilir alüminyum levha kullanın. O zaman yavaş yavaş soğutmak için cam yünü izolasyon yerleştirilebilir.

Cam alüminyum levha konulur iletken yapılacak. O iletken hale gelecektir üst yüzeydir. Bu parça 103mm ile 65mm ve 2mm kalınlığında. 1cm kare hakkında cam iki adet ardından her köşesinde birbirinin üstüne konumlandırılmış. Burada ben bir maske olarak cam dikdörtgen bir parça ve üstüne sonra iki küçük parçalara yerleştirilmiş, böylece sonunda bir yalıtkan bölge istedim. kalay klorür küçük bir kazık daha sonra ön iki cam kare arasında yapılır.
cam ikinci, biraz daha büyük parça daha sonra ortada bir hava boşluğu 4 mm ile bir sandviç forma üstüne yerleştirilir. cam Bu üst parça, beyaz lekeli ve kahverengi neden olan, daha önce birkaç kez kullanılmıştır.

Hot-plate sonra tam ısı kadar açıktır. alüminyum levha ön klipler ben sıcaklığı ölçmek bağlı bir termokupl olduğu yerde vardır. tam sıcak azından bu sıcak plaka 430C ulaşır.
Olarak kalay klorür o ayrı evrede bir dizi geçer ısıtılır. İlk altında fotoğraftaki gibi liquefies.

Sonra kaynar ve beyaz bir toz haline geri döner. Ben aslında bu noktada kapalı kaynar su absorbe olduğunu düşünüyorum.

o sıcak çok olur, yine bir sıvı haline dönüşür ve hafif sarı olur.

Son olarak, sigaraya başlar. Bu noktada ben cam plakalar arasında nazikçe aracılığıyla buharı darbe. o sigara durana kadar ben bunu yapmaya devam.

o sigarayı durdurulduğunda, ben sıcak plaka kapalı alüminyum levha kaldırın ve yavaş yavaş soğutmak için cam yünü bir yığın yerleştirin.
benim ilk denemem sırasında ben sıcak plaka üzerinde serin cam izin verdi. O ve soğutma sırasında şiddetle parçalanmış iki yarısı zıt yönlerde gitti. ısı cam yünü izolasyon içinde gömerek gerilmeleri rahatlatmak, bunun soğur tav sağlar.

1cm kare cam seperatör ve cam üst levha birçok kez kullanılabilir.
o soğuduktan sonra bu camdır. Şimdi o maskeli oldu arkasında dikdörtgen dışında iletken olduğunu. kalay klorür olduğu ön alan bir cam kesici kullanılarak temizlenebilir. Orta alanda önlemler hakkında sivri problar santimetre başına 1.1kΩ.

Iletken film aslında kalay oksit ve hatta cam daha zor. Iyi ve yapıştırılır kapalı çizik olamaz. Düşük direnç filmleri işlemi tekrarlayarak aşılabilir.
iletken cam ne kadar şeffaf Bu resim bir fikir verecektir. Cam metnin sağ alanı kaplamaktadır.

Modern iletken cam genellikle yüksek elektriksel iletkenlik ve optik şeffaflık sağlar indiyum kalay oksit kullanılarak yapılır.
Deneyler Menü Teralab Ana Menü

Hiç yorum yok: