27 Haziran 2024 Perşembe

İstanbul bekle beni Ester seni yeniden ele geçirecek

 Ester benim aile içindeki takma ismimdi .
Bu ismi bana bizzat Babam takmıştı inatçılığım başına buyruk tavırlarım ve her anlatılan olayı kuşkuyla karşılayan ve arkasında başkaca nedenler arama huyum vs..
Ester Giritlilerde inatçı ve de başına buyruk bir davranışı olan kişileri tanımlayan işten güçten yılmayan işkolik ve de yılmayan  davranışlar sergileyen kişilere takılan isim Ester yani inatçı katır
Ester keyifli mutlu ve de yılmaz bir cengaver önüne gelen her olumsuzlukla savaşan bir roman kahramanı Donkişot.
Yürüyüşüm okula gidişim çevremi yorumlayışım ve de toplantılarda konuşma hevesim  hepsi yerli yerine gelmişti açıkçası ben eski ben olmuştum
İ.T.Ü de guruplar etki ve siyasal duruşları olarak özgürce faaliyet gösterebiliyorlardı ve bende bu gurupların toplantılarına katılıp öncelikle izlemeyi sonraları da irdelemeyi ve bir keresinde de alenen kürsüye fırlayıp yapılanları dilimin döndüğünce eleştirip onları zengin semti olan bebekte oturup
fakir edebiyatı yapan burjuvalara benzetmiştim .
Lisede akrabalarımın yanında liseyi okurken tavanarası adını verdiğim odamda okuduğum klasiklerden edindiğim bir deyimdi bu eleştirilerim ve birden ortamın elektriklendiğini fark ederek uzunca bir sürebu tip toplantılara katılmama bile yol açmıştı

Hiç yorum yok: